مقالات و تازه ها صفحه اول

جمعه, 31 فروردين 1403 | Friday, April 19, 2024





 
دسته بندی

گرنت ثورنتون 7 میلیون پوند برای باز سازیِ حرفه حسابرسی سرمایه گذاری می کند

مترجم:ستار شکری

زمان انتشار مطلب : شنبه, 2 شهريور 1398

گرنت ثورنتون، در مناقصه ای برای احیاءِ کسب و کارِ حسابرسی ، برنامه دارد یک هیئت کیفیت حسابرسی به راه بیاندازد و تعداد و با مخلوطی از استخدام های نیروهای ارشد بیرونی و افزایشی در تعداد آموزش پذیران،پرسنل حسابرسی را افزایش دهد.

گرنت ثورنتون 7 میلیون پوند برای باز سازیِ حرفه حسابرسی سرمایه گذاری می کند
گرنت ثورنتون 7 میلیون پوند برای باز سازیِ حرفه حسابرسی سرمایه گذاری می کند
گرنت ثورنتون، در مناقصه ای برای احیاءِ کسب و کارِ حسابرسی ، برنامه دارد یک هیئت کیفیت حسابرسی به راه بیاندازد و تعداد  و با مخلوطی از استخدام های نیروهای ارشد بیرونی و افزایشی در تعداد آموزش پذیران،پرسنل حسابرسی را افزایش دهد.
24 ژوئن 2019
سارا وایت
ترجمه: ستار شکری

ویرایشگر ،مجله اکاونتنسی و اکاونتنسی دیلی، انتشار یافته توسط کرونر آِ ال تی دی
این در پیِ علامت هایی است که موسسه نیاز دارد احیاء شود و کار حسابرسی اش را در پی تصمیماتی برای بیرون آمدن از پیشتهاد های خرید حسابرسیِ FTSE، و یک سری تحریم های جدی و بازرسی های جاری، من جمله تحقیقِ "پاتیسری والری" توسط شورای گزارشگری مالی(FRC) در خصوصِ ابراز نادرست 40 میلیون پوندی مورد بازرسی و تنظیم قرار دهد.
گرنت ثورنتون، به عنوان بخشی ازبرنامه 7 میلیون پوند،برایِ  تمرکز بر توسعه کیفیت عملیات حسابرسی اش با طرح های استخدامِ 300  نیروی حسابرسی برای 12 ماه آینده و سرمایه گذاری در توسعه فناوری اطلاعات به منظورِ توسعه عملکرد ها و ابزارهای حسابرسی، سرمایه گذاری خواهد کرد.
پرسنل اضافی،متشکل از ترکیبی ازنیرو های استخدام شده ارشد و تحت آموزش خواهد بود و ارائه دهنده 6.8% افزایش در کل تعداد از 4410 پرسنل حرفه ای کنونی خواهد بود.
به گفته گرنت ثورنتون،دو "مرکز عالی" نیز در لندن و بیرمنگام برای " بسطِ تواناییِ موسسه برای ارائه حسابرسیِ FTSE 350" دایر خواهد شد.
این تعهد در پیِ بیش از 60میلیون پوند سرمایه گذاری شده در سال های اخیر در خلالِ شبکه جهانیِ این موسسه برای تجزیه و تحلیل بهتر داده ها و اجرای تغییرات در مقررات،به وقوع پیوسته است.
این سرمایه گذاری در پیِ انتسابِ"فیونا بالدوین" به عنوانِ ریاستِ حسابرسی که چندی پیش در این ماه اتفاق افتاد انجام شد؛این شخص، همچنین یک کرسی در هیئت اصلی راهبری موسسه دریافت نموده است.
گرنت ثورنتون، همچنین در انتظار تصمیم نهاییِ دولت در خصوص چگونگیِ پیشروی درپیشنهادات اصلاحات حسابرسی در قالب "رقابت و صلاحیت بازار(CMA)" است. این شامل امکان حسابرسی های مشترک و همچنین گام تندروانه در هم شکستنِ چهار موسسه بزرگ می شود.
 تا زمانی که دستورالعمل واضحی توسط دولت ابلاغ شود،گرنت ثورنتون، مجددا در بازار پذیرفته شده حسابرسیِ فعالیت نخواهد داشت و فقط با آن بخش بازار برای خدمات غیر حسابرسی کار خواهد کرد.با این وجود، باز هم تعدای مشتری حسابرسیِ FTSE 350 f با ارزشِ 3.2 میلیون پوند شامل GVC   در FTSE100،100 خواهد داشت.
ایجادِ یک هیئت مشاوره حسابرسی در موسسه، به نظر یک اقدام پیشاپیش در برابر احتمال حسابرسی های مشترک برای بازگشاییِ آینده بازار حسابرسی به موسسات غیر از چهار موسسه بزرگ خواهد داشت.
گرنت ثورنتون می گوید که "در صورتی که شرایط مقررات اجازه دهند"،"تغییرات بخشی از تقویتِ حسابرسی در گرنت ثورنتون خواهد بود تا بتواند رقابت کند و کار با کیفیت FTSE 350 ارائه دهد.
در سال گذشته رویکرد کلیدیِ پایینی به حسابرسیِ نپذ یرفته شده داشت زیرا تصمیم گرفته بود به خاطر هزینه های بالا و فقدانِ فرصت در اوائل 2018 از مناقصه برای حسابرسی های FTSE 350 بیرون بیاید.این ماه مارس کار حسابرسیِ Mother care را با ارزش حدود 500000 پوند در سال قبول کرد.
دِیو دانکلی، رئیس اجراییِ گرنت ثورنتون می گوید" این تغییرات همچنین بخش مهمی ازتوسعه توانمان برای ارائه کار FTSE 350 در آینده برای ما می باشد.کسب و کار های عمومی یزرگی با تمامِ ذینفعانشان بستگی به گزینش و کیفیتی دارند که یک بازار حقیقتا رقابتی ایجاد می کند.گرنت ثورنتون آماده رقابت خواهد بود اما ما تنها در صورتی که شرایط مقرراتی و تجاری اجازه دهند مجددا وارد خواهیم شد.
دانکلی به جای رئیس ارشداجرایی،"ساشا رومانوویچ" که بر کنار شده بود، زمانی که پاییز گذشته استعفا داد روی کار آمد وی در اصل به عنوانِ یک حسابدار خبره در موسسه حسابداریِ Rawlinson&Hunter مستقر در لندن آموزش دیده بود.او برای دو دهه همراهِ گرنت ثورنتون بود یعنی از سال 1998 پس از آنکه درسش را اتمام کرد.
همچنین اعلان شده است که بازنگریِ مستقلی از حسابرسی در گرنت ثورنتون صورت خواهد پذیرفت اگرچه مشخص نیست چه کسی برای انجام این کار،استخدام خواهد شد.
گرنت ثورنتون در همه پرسیِ75 موسسه برترِ اکاونتنسی دِیلی با درآمدِ 490.8 میلیون پوند رتبه پنجم را کسب کرد، اما به نظر می رسد به در فصل جدیدِ نتایج،رتبه ششم برسد که این به دلیل ادغامِ شرکت متوسط رقیب "بی دی او" با "مور استفنز"کمی ئیشتر در سال جاری بود که موسسه ای یادرآمد تقریبیِ 590 میلیون پوند ایجاد خواهد کرد.
بالدوین، که یک نقشِ  راهبریِ تمام وقت با تمرکزی صددرصدی بر تقویتِ حسابرسی به عنوان یک تخصص در موسسه دارد می گوید:" حسابرسی نقش مهمی در شیوه ای که کسب و کار و جامعه تعامل می کنند دارد.تغییراتی که امروز اعلان می کنیم ما را قادر می سازد مشتریانمان را و همه ذینفعانی که متکی به حسابرسی هستند بهتر مورد حمایت کنیم ".

بیشتر بخوانید
مجموعه آموزش های کوتاه ویدئویی

قسمت اول : شناخت و ارزیابی سیستم کنترل های داخلی در سطح سازمان