مقالات و تازه ها صفحه اول

پنج شنبه, 6 ارديبهشت 1403 | Thursday, April 25, 2024





 

مدیران ریسک با نقاط ضعف بالقوه هوش مصنوعی دست و پنجه نرم می کنند

تهیه کننده :زهراکثیری

زمان انتشار مطلب : دو شنبه, 30 دي 1398

طبق نظرسنجی موسسه ی Accenture ، بیشتر مدیران ریسک درحوزه ی، خدمات مالی می گویند که قادر به ارزیابی ریسکهای مرتبط با هوش مصنوعی نیستند.

مدیران ریسک با نقاط ضعف بالقوه هوش مصنوعی دست و پنجه نرم می کنند
مدیران ریسک با نقاط ضعف بالقوه هوش مصنوعی دست و پنجه نرم می کنند
مجله ISK & COMPLIANCE
گردآوری : زهرا کثیری
طبق نظرسنجی موسسه ی  Accenture ، بیشتر مدیران ریسک درحوزه ی، خدمات مالی می گویند که قادر به ارزیابی ریسکهای مرتبط با هوش مصنوعی نیستند.
نقاط کور برای مدیران ریسک در حوزه ی خدمات مالی به خودی خود آنها را در معرض خطر قرار می دهد کمتر کسی از مصاحبه شوندگان می گوید که دانش لازم برای تجزیه و تحلیل درست نقاط ضعف هوش مصنوعی را داشته اند .
هوش مصنوعی سالهاست که برای تصمیم گیری در فرایند  معاملات استفاده شده است ، اما شرکت های خدمات مالی اخیراً کاوش در مورد کاربردهای بالقوه هوش مصنوعی در وام دهی، مصرف وامها ، نظارت بر معاملات و سایر حوزه ها را آغاز کرده اند. مدیران گفتند كه این مسئله چالش جدیدی را برای مدیران ریسك ایجاد كرده است و از آنها خواسته است كه چگونگی كار الگوریتمها و شناسایی خطاهای احتمالی با كاربرد این فناوری هوش مصنوعی را تشخیص دهند.
مدیران ریسک با ترس های ناشناخته دست و پنجه نرم می کنند. استیو کولپ ، مدیرعامل ارشد امور مالی و ریسک در شرکت مشاوره مدیریت Accenture PLC ، گفت که هوش مصنوعی در مقیاس گسترده بدست نیامده است و عواقب ناخواسته آن کاملاً مستند نگردیده است. او گفت: "قبلاً که کشتی ها وجود نداشت ، ما هرگز كشتی نداشتیم."
طبق گفته مالكلم گریگز ، مدیر ارشد ریسك پذیری استان ، یك شركت مستقر در R.I. ، شهروندان در حال كشف كاربردهای بالقوه برای هوش مصنوعی در خطوط کاری مشتریان ، از جمله استفاده از الگوریتم ها برای تسریع تصمیم گیری در مورد وام های مصرفی هستند.
آقای گریگز گفت بخشی از تلاش های بانك برای تقویت كنترل های مربوط به موضوع هوش مصنوعی خود شامل استخدام چندین كارمند در بخش مدیریت ریسك است كه دارای دانش پیشرفته ای در آمار و علوم رایانه باشند .
طبق گفته آقای گریگس ، شهروندان همچنین یک فرایند حسابرسی داخلی را برای اطمینان یافتن از اینكه مدیران ریسك هم چگونگی كار الگوریتم های بانك و هم كیفیت داده های اساسی را درک می كنند ، تهیه كرده اند. وی گفت ، بخش مدیریت ریسک همچنین مسئول انجام آزمایش های عقبه های معاملات  است تا اطمینان حاصل کند که بانک از قوانین وام دهی منصفانه یا سایر مقررات استفاده نمی کند.
آقای گریگز گفت: "ما به طور مداوم به دنبال راه هایی برای پیشبرد اتوماسیون خود هستیم تا بتوانیم تصمیمات دقیق تری بگیریم و تصمیمات سریع تری بگیریم." "اما در انجام این کار ، ما باید واقعاً مراقب باشیم."
براساس بررسی اخیر موسسه ی  Accenture ، یازده درصد از مدیران ریسک می گویند که آنها قادر به ارزیابی ریسکهای  مرتبط با هوش مصنوعی هستند. 

مجموعه آموزش های کوتاه ویدئویی

قسمت اول : شناخت و ارزیابی سیستم کنترل های داخلی در سطح سازمان