مقالات و تازه ها صفحه اول

چهار شنبه, 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday, April 24, 2024





 

پنج درس رهبری که همکارانم به من آموخته اند

تهیه کننده :زهراکثیری

زمان انتشار مطلب : سه شنبه, 15 بهمن 1398

هنگام پایان نوشتن این مقاله در کدام مرحله ی کاری ازحرفه ی خود هستیم ؟ حتی بعد از گذشت 30 سال کار در شرکت هایس ، معتقدم که پاسخ و جواب این سئوال هرگز ساده نیست. بر این عقیده ام که بهترین رهبران کسانی هستند که کنجکاوند و همیشه به دنبال فرصت هایی برای یادگیری در هر مرحله از مراحل کاری خود می باشند .

پنج درس رهبری که همکارانم به من آموخته اند
پنج درس رهبری که همکارانم به من آموخته اند
منبع :cimaglobal 
گردآوری : زهرا کثیری 
هنگام پایان نوشتن این مقاله در کدام مرحله ی کاری ازحرفه ی خود هستیم ؟ حتی بعد از گذشت 30 سال کار در شرکت هایس  ، معتقدم که پاسخ و جواب این سئوال هرگز ساده نیست. بر این عقیده ام که بهترین رهبران کسانی هستند که کنجکاوند و همیشه به دنبال فرصت هایی برای یادگیری در هر مرحله از مراحل کاری خود می باشند .
به همین دلیل است که در طول کار حرفه ای خودم ، همیشه کوشش کردم که خودم را با افراد بزرگی مقایسه کنم و به دنبال فرصتهای جدید باشم. حرفه ، من به چندین بخش از  صنایع و کشور مربوط می شود. من از همکاری با همکارانی که به من الهام می بخشند و افرادی که می توانم از آن ها بیاموزم لذت بردم. بنابراین، در اینجا گزیده ای از درسهایی که تیم و همکارانم  به من آموختند ، انتخاب و ارائه می کنم و امیدوارم برای هر کسی در کسب و کار مفید باشد ، توصیه می کنم  این تجربه ها را ، صرف نظر از بخشی که در آن کار می کنید یا موقعیتی را که دارید ، برای خود حفظ نمایید.
1. تیم های مختلف رهبری که می توانند انگیزه تغییر را تحریک کنند ، کلیدی هستند
وقتی اولین بار در حرفه ی خود شروع  به کار کردم ، رهبران آن سازمان معمولاً کسانی بودند که  خود بیشترین سالها زیر سلطه  بودند و وفاداری و تصدی، با ارتقاء پاداش به دست می آمد . بعضی اوقات، حتی به نظر می رسید که آنها از مهارت و توانایی بالایی برخوردارند، ولی تابلوهای شغلی آنان فاقد تنوع جنسیت ، نژاد ، شخصیت ، مهارت و تفکر بود .
اگر چه هنوز راه طولانی باقی مانده است ،  اما  دنیای کسب و کار، در ارزیابی کارمندان در مورد شایستگی های فردی ، عملکرد و جاه طلبی آنها بهتر شده است. ما به عنوان رهبر ، همه باید از مزایای تشویق تیم های متنوع تر و  آنهایی که بهتر نشان دهنده ی نیاز های مشتریان و دنیای گسترده ترند ، آگاه باشیم. من به عنوان بخشی از یک شرکت جهانی ، اهمیت موضوعات این دست اول را دیده ام. تنوع از جمله این موضوعات است که ، می تواند دیدگاه ها ، تجربیات و فرهنگ های مختلف را به محیط کاری ما وارد کند. تنوع  باعث می شود که  منحنی یادگیری برای هر یک از مشاغل یا رهبری تندتر شود ولی در عین حال، به ما کمک کند تا فضایل کسب و کار خود را به مخاطبان گسترده تری انتقال دهیم . همانطور که ما پیشرفت های مختلف استعدادهای همکاران را ترغیب و تسهیل می کنیم ، این افراد با تبعیت از سطوح ارشد بالا می روندو پیشرفت می کنند و فرهنگ کاری را همانطور که پیشرفت می کنند ، تنظیم می نمایند و با یک تغییر عادی،مسیر جدیدی را باز و ایجاد می کنند.
با شروع هزاره ی جدید، اکنون بلندپروازانه بزرگترین جمعیت کاری را در محل کار خود دارم ، همچنان من هیجان زده می شوم که شاهد ترکیبی گسترده تر از کارمندان متنوع در نقش های ارشد باشم . دیگر اینگونه نیست که تصرف در یک شرکت ضمانتی برای ارتقاء کافی باشد . مشاغل امروزی با  شناخت افراد با مهارت و عزم همکارانم ،جهت و سرعت تغییر ، به مراتب بهتر می شوند.
در واقع ، من در بعضی از بزرگترین استخدامها شرکت خودم ریسک کرده ام – همکارانم  ممکن است همیشه بر اساس سن و تجربه خود یک انتخاب طبیعی نبوده باشند ، اما جاه طلبی آنها باعث موفقیت آنها در شرکت شده است. نگرش و سازگاری، صفات اصلی رهبران امروزی است ، این ویژگیها  لزوما به جمعیت ، سن و دوره مربوط نمی شود. داشتن تحرک در حال تبدیل شدن به پیش شرط اصلی ارتقاء است - و این باعث تقویت فرهنگ کاری حتی بنیادی ترین مشاغل می شود

دریافت فایل پیوست

مجموعه آموزش های کوتاه ویدئویی

قسمت اول : شناخت و ارزیابی سیستم کنترل های داخلی در سطح سازمان