مقالات و تازه ها صفحه اول

جمعه, 31 فروردين 1403 | Friday, April 19, 2024





 
دسته بندی

فناوری زنجیره بلوکی BLOCKCHAIN به تیم احتیاج دارد و رویای آن ارزش کار دارد.

تهیه کننده :زهراکثیری

زمان انتشار مطلب : چهار شنبه, 23 بهمن 1398

رهبران بیمه از طریق کار گروهی با blockchain پیروز می شوند. دستیابی به این موفقیت ، باعث تغییر در لیست بازی های این صنعت شده و موفقیت آن به همین دلیل است.

فناوری زنجیره بلوکی BLOCKCHAIN به تیم احتیاج دارد و رویای آن ارزش کار دارد.
فناوری زنجیره بلوکی BLOCKCHAIN به تیم احتیاج دارد و رویای آن ارزش کار دارد.
منبع : Accenture Insurance Blog  
گردآوری : زهرا کثیری 
رهبران بیمه از طریق کار گروهی با blockchain پیروز می شوند. دستیابی به این موفقیت ، باعث تغییر در  لیست بازی های این صنعت شده و موفقیت آن به همین دلیل است.
از سال های قبل ، فناوری توزیع دفاتر راهنما (DLT) و بطور خاص blockchain به عنوان ابزاری بالقوه تحول بخش برای فرآیندهای اصلی و مدل های تجاری روی رادار صنعت بیمه بوده است. من به طور مرتب با مشتریان در مورد blockchain صحبت می کنم. گزارش بیشتر از 80درصد مدیران ،طبق تحقیقات Accenture نشان می دهد که شرکت های آنها تصمیم بکارگیری دفتر راهنمای DLT زنجیره بلوکی را در یک یا چند واحد تجاری اتخاذ کرده اند.
نمونه های مفهومی (POC)  انتخاب شده ،سطح موفقیت های مختلفی را نشان داده اند ، اما تا همین اواخر ، شرکت ها در مورد چگونگی تحقق بازده سرمایه گذاری در تولید و بکارگیری زنجیره بلوکی نامشخص بودند. 
در حال حاضر، سازمان های پیشرو بیمه در حال مشاهده ارزش واقعی blockchain به عنوان یک کاتالیزور برای تحول در اکوسیستم کسب و کار خود می باشند. این تحول باعث می شود که شرکت ها برای ایجاد ارزش همکاری کنند. به طور خلاصه: انجام کار گروهی همان چیزی است که باعث می شود رویای blockchain تحقق یابد .
تفسیر سریع از  blockchain
قبل از اینکه به کار تیمی بپردازم ، بگذارید ابتدا تصور غلط رایج مبنی بر اینکه blockchain صرفاً بیت کوین است را برطرف کنم. بیت کوین روی blockchain کار می کند ، اما blockchain کاربرد بسیار گسترده تری از بیت کوین دارد بویژه برای کسب و کار . جالب است که بیمه گری  بیت کوین یک بازار نوظهور است و من اطمینان دارم که به زودی به آن وصل خواهیم شد.
برای تعریف دقیق و ساده از  blockchain ، من تعریف آنرا از آخرین رهنمود  Accenture در مورد  Blockchain برای صنعت بیمه استخراج کرده ام .
Blockchain یک سیستم پایگاه داده توزیع شده است که در آن می توان تراکنشها  و سوابق را بدون کنترل یک واحد مرکزی امضا ، مبادله و رسیدگی کرد. blockchain با سه اصل آن یعنی اعتماد ، شفافیت و تغییر ناپذیری ، منبع حقیقی را فراهم می کند که در لحظه یا نزدیک به آن (روزانه ) ایجاد می شود و نتیجه آن یک  اکوسیستم متصل و یکپارچه تر است که این اتصال، اطمینان به امنیت و صحت اطلاعات را تضمین می کند.
به طور خلاصه ، blockchain ابزاری ایده آل برای  صنعت بیمه است ، صنعتی که نیاز به راندمان بیشتر دارد ، همچنین ثبات ، امنیت و حفظ حریم خصوصی داده ها در این اکوسیستم در یک منظر ، همیشه در حال تحول دیجیتال است. این مطلب مرا به موفقیت  blockchain امیدوار می سازد .

دریافت فایل پیوست

مجموعه آموزش های کوتاه ویدئویی

قسمت اول : شناخت و ارزیابی سیستم کنترل های داخلی در سطح سازمان