مقالات و تازه ها صفحه اول

جمعه, 31 فروردين 1403 | Friday, April 19, 2024





 
دسته بندی

مشاهیر حسابداری_ویلیام ویجر کوپر(1914)

تهیه کننده :زهراکثیری

زمان انتشار مطلب : یک شنبه, 19 مرداد 1399

کوپر صاحب دکتری افتخاری علوم از دانشگاه اوهایو کارنگی ملون و الیکانته اسپانیاست در سال 1954 اولین جایزه انجمن حسابداران رسمی امریکا را برای مقاله برتر در حسابداری دریافت کرد.

مشاهیر حسابداری_ویلیام ویجر کوپر(1914)
ویلیام ویجر کوپر(1914)
کوپر سال 1914 در شهر برمینگهام از ایالت آلاباما متولد شد . پدرش دفتردار بود و بعد توزیع کننده شرکت آنهویزر –بوش شد.در 3 سالگی خانواده اش به شیکاگو رفتند و پدرش مالک پمپ بنزین های زنجیره ای شد که در دوران رکورد آنها را از دست داد. او تنها تا سال دوم به دبیرستان رفت و به علت بیماری پدر و نبود درامد خانوادگی ،به هر کاری از بوکس حرفه ای تا توپ جمع کنی در سالن بولینگ و حمل وسایل بازی گلف برای بازیکنان روی آورد.
کوپر در سال 1976 پس از 30 سال کار در دانشگاه کارنگی ملون به دانشکده بازرگانی هاروارد رفت تا به برنامه های دکترای کمک کند و در همانجا کرسی استادی آرتور لاوز دیکینسون را در حسابداری به دست آورد . کوپر تا سال 1980 در هاروارد بود و سپس به دانشگاه تگزاس رفت. در آنجا ابتدا به تدریس مدیریت ،حسابداری،علوم مدیریتی و سیستم های اطلاعاتی پرداخت و اکنون استاد بازنشسته فوستر پارکر در امور مالی و مدیریت است.
کوپر صاحب دکتری افتخاری علوم از دانشگاه اوهایو کارنگی ملون و الیکانته اسپانیاست در سال 1954 اولین جایزه انجمن حسابداران رسمی امریکا را برای مقاله برتر در حسابداری دریافت کرد.
کوپر بورسیه جامعه اقتصاددانان است .وی همچنین رئیس انستیتوی علوم مدیریت و نیز رئیس انجمن بین المللی پژوهشگران حسابداری بوده است.اومدیر انتشارات انجمن حسابداری امریکا بوده و درسال 1990 از سوی این سازمان به عنوان مربی برجسته حسابداری انتخاب شده است کوپر به عنوان سخنران بین المللی انجمن حسابداری امریکا انتخاب و در سال 1986 به منظور سخنرانی در موضوعهای حسابداری و ملاقات با پژوهشگران دیگر به امریکای لاتین سفر کرد.
در سال 1982یکی از دریافت کنندگان مدال نظریه جان وان نویمن بود که مشترکا از سوی جامعه پژوهش در عملیات امریکا و انستیتوی علوم مدیریت به او اهدا گردید . در سال 1988 کوپر جایزه خدمات ممتاز به حسابرسی را از بخش حسابرسی انجمن حسابداری امریکا دریافت کرد و همچنین به عنوان سردبیر حسابرسی که یک مجله علمی و نظری است از سوی انجمن حسابداری امریکا مورد تقدیر قرار گرفت. او همچنین سه جایزه بنیاد مک کینزی را برای مقاله های برتر سال در حوزه مدیریت دریافت کرده و مشاور بیش از 200انستیتو از جمله طرح مارشال ،دیوان محاسبات امریکا ،یونسکو و غیره بوده است.
کوپر معتقد است که یکی از بزرگترین خدمات او نگه داشتن دانشجویش،یوجی ایجیری (عضو تالار مشاهیر حسابداری در این رشته بوده است چرا که ایجیری تحت تاثیر دریافت کننده نوبل اقتصاد ،هربرت ای،سیمون تصمیم به تغییر رشته به اقتصادگرفت که کوپر اورا از این کار منصرف کرد.
کارهای کوپر چارچوب تحلیلی جدیدی در حسابداری ایجاد کرد و ارتباط حسابداری با سایر رشته ها مانند روانشناسی ، اقتصاد ،پژوهش در عملیات،علوم مدیریتی و آمار را تسهیل نمود.البته کوپر در حالی که سعی در کاربرد روشها و مفاهیم این رشته ها در حسابداری داشت ،در پیشرفت آنها نیز تاثیر زیادی گذاشته است از جمله مقاله برنامه ریزی نقطه سر ب سر و بودجه بندی جهت رسیدن به هدفها که با همکاری چارنز و ایجیری نوشته شد و در اولین شماره بها ر سال 1963 ژورنال آواکانتینگ ریسرچ به چاپ رسید.

مجموعه آموزش های کوتاه ویدئویی

قسمت اول : شناخت و ارزیابی سیستم کنترل های داخلی در سطح سازمان