دسته بندی
حسابداریعلمی

انتشار کتاب جدید موسسه حسابرسی هوشیار ممیز : مهارت های فرد محور

مترجم : ستار شکری

زمان انتشار مطلب : چهار شنبه, 1 اسفند 1397

امروزه موسسات حسابرسی در سطوح ملی و بین المللی علاوه بر وظایف حرفه ای و عملیاتی خود، در پیشبرد امور اجتماعی نظیر تحقیقات اقتصادی و اجتماعی و انتشار کتب و مقالات مشارکت می کنند. واحد آموزش و تحقیقات موسسه حسابرسی هوشیار ممیز در بیش از یک دهه اخیر با انتشار کتب و مقالاتی سعی در ایفای مسئولیت های حرفه ای و اجتماعی خود کرده است و در این راه سعی نموده که تمرکز خود را بر موضوعاتی معطوف کند که به موجب قوانین و مقررات در حیطه وظایف تدوین کنندگان استانداردهای حسابداری و حسابرسی نبوده و به این جهت کمبود منابع آموزشی در زمینه آن ها مشهود است. تا کنون موسسه اقدام به انتشار کتاب هایی در زمینه حسابرسی سیستم های اطلاعاتی، پیشگیری و کشف تقلب به کمک رایانه، حسابرسی و کنترل فناوری اطلاعات، کنترل های داخلی چارچوب یکپارچه، بانکداری متمرکز الکترونیک، فرهنگ تخصصی اصطلاحات IFRS، حسابداری صندوق های سرمایه گذاری و مقالاتی در زمینه نقش و مدیریت موسسات حسابرسی نموده است، که امیدواریم بخشی از کمبودهای موجود در زمینه منابع مورد نیاز حسابرسان، مدیران، سایر فعالان حرفه ای و تصمیم گیرندگان اقتصادی را تامین کرده باشد.

انتشار کتاب جدید موسسه حسابرسی هوشیار ممیز : مهارت های فرد محور
از جمله مواردی که در قلمرو حسابرسی به حد کافی به آن پرداخته نشده، مهارتهای برقراری ارتباط است که از اصلی ترین الزامات پیشرفت حسابرسان در حوزه های کاری می باشد. ماهیت شغلی حسابرسان که معمولا در مقام پاسخ خواهی و کسب اطلاعات از مشتریان قراردارند، ایجاب می کند که در کنار افزایش سطح دانش تئوریک، مهارتهای خود را در زمینه روابط فرد-محور نیز بهبود بخشند. کتاب حاضر همانطور که از نامش پیداست محور خودر را بر آموزش کار تیمی، درک زبان بدن، ارتباط با مشتریان و روابط غیر کاری در محیط کار قرار داده است.

نویسنده که خود تجارب ارزشمندی در زمینه آموزش مهارتهای فردی جهت برقراری ارتباط داشته، جهت جلوگیری از خشکی مطالب و اجتناب از خستگی خواننده، مطالب خود را در قالب داستانی که در محیط حسابرسی داخلی یک شرکت بین المللی روی می دهد بیان کرده است. لیکن بحث روابط بین افراد، بحثی عمومی است و به حوزه خاصی محدود نمی شود. لذا امیدواریم آموزه های اساسی آن علاوه بر حسابرسان داخلی بتواند برای حسابرسان مستقل و مدیران و کارکنان شرکتها نیز مفید واقع شود.

در پایان از زحمات آقای ستار شکری که مسئولیت نهایی ترجمه این اثر را به عهده داشته اند و همکاران موسسه خانم ها فاطمه احمدلو، ندا بختیاری، سحر نجفی اردبیلی و آقای مازیار مصفی قدردانی می گردد.
منبعموسسه حسابرسی هوشیار ممیز
تگ ها
حسابداریآموزشتازه های هوشیار ممیزکتابانتشارات موسسه