دسته بندی
حسابداری

مشاهیر حسابداری_سر آرتور لوس دیکینسون

تهیه کننده : سحر نجفی

زمان انتشار مطلب : سه شنبه, 18 تير 1398

سر آرتور لوس دیکینسون حسابدار رسمی انگلستان و ایالات متحده‌ی آمریکا بود. وی از سال 1901 الی 1913، شریک ارشد مؤسسه PWC بود و طی این مدت اصول حسابداری تلفیقی را برای ایجاد شفافیت بیشتر برای شرکت‌هایی از این دست، تدوین کرد. دیکینسون همچنین نقشی کلیدی در آغاز تلاش‌های بین‌المللی جهت ایجاد و تدوین استانداردهای بین‌المللی حسابداری ایفا کرد

مشاهیر حسابداری_سر آرتور لوس دیکینسون

سر آرتور لوس دیکینسون 

تولد: 8 آگوست 1859

وفات: 28 فوریه 1935 (در سن 75 سالگی)

سر آرتور لوس دیکینسون حسابدار رسمی انگلستان و ایالات متحده‌ی آمریکا بود. وی از سال 1901 الی 1913، شریک ارشد مؤسسه PWC بود و طی این مدت اصول حسابداری تلفیقی را برای ایجاد شفافیت بیشتر برای شرکت‌هایی از این دست، تدوین کرد. دیکینسون همچنین نقشی کلیدی در آغاز تلاش‌های بین‌المللی جهت ایجاد و تدوین استانداردهای بین‌المللی حسابداری ایفا کرد.

آرتور دیکینسون بزرگ‌ترین پسر لوس کاتو دیکینسون ، نقاش پرتره و مارگارت الن ویلیامز ، که پدرش مسبب اصلی کشف استعداد «شارلوت برونته » به شمار می‌رود، بود. برادر کوچک‌ترش، گولدزورثی لوس دیکینسون ، فیلسوف و محقق برجسته‌ی علوم سیاسی بود و پنج خواهر دیگر هم داشت.

آرتور در مدرسه‌ی چارترهاوس  تحصیل کرد و در سال 1882 در رشته‌ی ریاضیات از کالج کینگ کمبریج  فارغ‌التحصیل شد. سپس شغلی در زمینه‌ی حسابداری در سال 1883 آغاز نمود و در سال 1888 در آزمون حسابداران رسمی نفر اول شد.

در سال 1901، دیکینسون نخستین شریک ارشد مقیم آمریکای PWC شد. یکی از نخستین اقدامات وی، ایجاد فرمتی برای افشای حساب‌های تلفیقی شرکت استیل ایالات متحده  بود. همچنین در سال 1904 نخستین همایش بین‌المللی حسابداران را در سنت لوییس میسوری سازمان‌دهی کرد. وی در سال 1906، شهروند آمریکایی شد اما در سال 1913 به لندن بازگشت و تا سال 1925 شریک ارشد PWC باقی ماند.

آرتور دیکینسون بین سال‌های 1917 تا 1920، مشاور مالی کنترل‌کننده‌ی زغال‌سنگ شد و بابت خدماتی که در این زمینه ارائه داده بود، در سال 1919، لقب شوالیه گرفت و پس از بازنشستگی از PWC نیز، علاقه‌اش را به صنعت زغال‌سنگ حفظ نمود و مدیریت چندین شرکت زغال‌سنگ را برعهده گرفت.

وی در سال 1888، با مری کاترین جنینگز  ازدواج نمود و این زوج دو دختر را به فرزندی قبول کردند.

هفته‌ی آینده با هنری هتفیلد آشنا خواهید شد.


منبعموسسه حسابرسی هوشیار ممیز
تگ ها
حسابداریمشاهیر حسابداری