دسته بندی
علمی

وارن بافت می گوید ۳ تصمیم در زندگی، افراد بسیار موفق را از خیالبافانِ صِرف جدا می کند.

مترجم:ستار شکری

زمان انتشار مطلب : سه شنبه, 12 شهريور 1398

اگر چیزی را که برایتان اهمیت دارد را در عوض آن چه برایتان بی اهمیت است به خطر بیاندازید کاری غیر منطقی کرده اید.

وارن بافت می گوید ۳ تصمیم در زندگی، افراد بسیار موفق را از خیالبافانِ صِرف جدا می کند.

وارن بافت می گوید ۳ تصمیم در زندگی، افراد بسیار موفق را از خیالبافانِ صِرف جدا می کند.

اگرسومین مرد ثروتمند جهان این را بگوید چه کسی می خواهد بر خلاف آن بحث کند؟

نوشته:مارسل شوانتز  

موسسه حسابرسی هوشیار ممیز

ترجمه:ستارشکری


 وارن بافت از من زرنگ تر است.بسیارزرنگ تر.اما خارج از استادیِ کامل در همه موارد مربوط به سرمایه گذاری، آیا عقل زمینی ای که بافت به ما انتقال می دهد غیر قابل تصور است؟

احتمالا خیر.این واقعیتی است که وارن بافِت می گوید.او به ساده ترین زبان چیزهایی را می گوید که معلم کلاس هشتمان می توانست به ما بگوید اما این که بافت آنها را می گوید چیزی است که تمام تفاوت را ایجاد می کند.

این الهام بخشِ اوماها که نزدیک به نود سال سن دارد، خدای موفقیت است که دید شهودی اش در روح و روان ما طنین می افکند.

بعضی از راهنمایی هایش ممکن است تغییرتان دهد اما شما نیاز دارید که به کارشان ببندید. اینها سه درس الهام بخش بافت است که شما را از وضعیتِ خیالبافی به افرادی کاملا موفق تبدیل می کند. 


۱-آنچه دارید را برای چیزی که به آن احتیاج ندارید به مخاطره نیاندازید.


بافِت زمانی به فارغ التحصیلان دانشگاه فلوریدا گفته بود که شاهد بوده است شرکت ها و افراد خودشان را در معرض ریسک قرار می دهند تا موارد بزرگتری را تعقیب کنند که معمولا هم از سر طمع بوده است در حالی که باید از این کار دست نگاه می داشته اند.

بافِت گفت« اگر چیزی را که برایتان اهمیت دارد را در عوض آن چه برایتان بی اهمیت است به خطر بیاندازید کاری غیر منطقی کرده اید.برایم اهمیتی ندارد شانس موفقیت تان ۹۹ به ۱ باشد یا ۱۰۰۰ به ۱.


۲-سرمایه گذاری هایتان را در مسیر روابط با افراد صادق و با اخلاق قرار دهید.


او همچنین از فارغ التحصیلان دانشگاه فلوریدا خواست به هم کلاسی ای فکر کنند که بنیه موفقیت طولانی مدت را داشته است طوری که آنها بخواهند ۱۰ درصد درآمد آن شخص را برای باقی عمرشان داشته باشند.

«احتمالا موردی را انتخاب می کنید که بهترین پاسخ را به شما داده است، یعنی موردی که کیفیت راهبری داشته است موردی که قادر است باعث شود دیگران نیز به آرزوهایشان برسند.این شخصی سخاوتمند وصادق است که به دیگران برای ایده های خودشان اعتبار می دهد».


۳-موفقیت زندگی تان را از یک دریچه بسنجید:عشق.


در زندگی نامه بافت،اسنوبال:وارن بافِت و کسب و کار زندگی،بافِت توضیح می دهد که بالاترین معیار موفقیت در زندگی «بر حسب این است که چند نفر ازافرادی که می خواهید عشق داشته باشند واقعا شما را دوست دارند».

بعضی افراد به حالتی کثیف اما ثروتمند می میرند و ساختمان ها به نامشان ساخته می شود اما«حقیقت آن است که هیچکس در دنیا دوستشان ندارد».در نهایت آزمون نهاییِ این که چگونه زندگی کرده اید به عشق منتهی می شود.

«مشکل عشق آن است که نمی توانید آن را خریداری کنید.مساﺋل مشابه را می توان خرید.شام های افتخار را می توان خرید اما تنها راه دریافت عشق آن است که قابل عشق ورزیدن باشید.انگار دوست داشته باشیم چکی بکشیم«مایلم یک میلیون دلارعشق بخرم».اما این غیر ممکن است.هر چه بیشتر عشق خرج کنید بیشترعشق به سوی تان خواهد آمد.

انتشاریافته در تاریخ:۱۹ فوریه ۲۰۱۹ 


منبعنوشته:مارسل شوانتز
تگ ها