دسته بندی
حسابداریعلمی

مشاهیر حسابداری _ رابرت کوهن مائوتز

تهیه کننده :زهراکثیری

زمان انتشار مطلب : دو شنبه, 30 دي 1398

رابرت کوهن مائوتز (Robert Kuhn Mauts ) فرزند ویلیام فردریک (William Frederick ) و کارولین باربارا (Caroline Barbara) در دوازدهم آوریل 1915 در فورت ویلیام(Fort William) شهر انتاریو (Ontario) در کانادا به دنیا آمد. خانواده او آمریکایی بودند و در همان سال اول تولد او به آمریکا بازگشتند و ابتدا در مینه سوتا(Minnesota) و سپس در نورت داکوتای شمالی (North Dakota) ساکن شدند.

مشاهیر حسابداری _ رابرت کوهن مائوتز
مدرس و مولف حسابداری
رابرت کوهن مائوتز (Robert Kuhn Mauts ) فرزند ویلیام فردریک (William Frederick ) و کارولین باربارا (Caroline Barbara) در دوازدهم آوریل 1915 در فورت ویلیام(Fort William) شهر انتاریو (Ontario) در کانادا به دنیا آمد. خانواده او آمریکایی بودند و در همان سال اول تولد او به آمریکا بازگشتند و  ابتدا در مینه سوتا(Minnesota) و سپس در نورت داکوتای شمالی (North Dakota) ساکن شدند. رابرت کوهن مائوتز تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در مدارس محلی نورت داکوتای شمالی به پایان رساند و در 1933 از دبیرستان مرکزی گراند فورکس (Grand Forks) فارغ التحصیل شد.
وی درجه لیسانس خود را در سال 1937 از دانشگاه نورت داکوتای شمالی و فوق لیسانس و دکتری را به ترتیب در سالهای1938  و 1942 از دانشگاه ایلینویز (Illinois) دریافت کرد و در سال 1940 به عضویت انجمن حسابداران  رسمی ایلینویز درآمد. ...
وی پس از اتمام تحصیلات با سمت حسابرس به موسسه دیلویت هاسکینزاند سلز در شیکاگو و پس از یک سال داوطلب ورود به ارتش در جنگ جهانی دوم شد.
مائوتز در طی دوران کاری پربارش تماس خود را با حرفه حسابرسی حفظ کرد و گسترش داد. او در انجمنهای حسابداری حرفه ای بسیاری فعالیت داشت و مدتی طولانی ضمن عضویت در انجمن حسابداری امریکا انجمن حسابداران رسمی امریکا جامعه حسابداران رسمی ایلینویز و جامعه حسابدارن رسمی اوهایو ،در حوزه های متعدد و کمیته های مختلف مشغول بود .
مائوتز در سال 1942 دکترای خود را در رشته حسابداری از دانشگاه ایلینویز دریافت کرد .این دوره دکترای حسابداری برای اولین بار در جهان در دانشگاه ایلینویز برپاشده بود و پروفسور مائوتز به عنوان کاندیدای این رشته با مطالعات و سعی و تلاش خود اعتبار زیادی به آن بخشید و نقش برجسته او در سالهای بعد در حوزه آموزش و نظارت بر پایان نامه ها هر چه بیشتر به اعتلای این دوره افزود.

منبعموسسه حسابرسی هوشیار ممیز
تگ ها
حسابداریمشاهیر حسابداری