دسته بندی
حسابداریحسابرسی

پی دبلیو سی سوئیس و شراکت با تیم حسابرسی قرارداد هوشمند ِ ChainSecurity:

مترجم:ستار شکری

زمان انتشار مطلب : دو شنبه, 21 بهمن 1398

تیم حسابرسی قرارداد هوشمند ِ Chain Security با شعبۀ سوئیس موسسۀ حسابرسی عضو جهار موسسۀ بزرگ،پی دبلیو سی، شریک شد تا خدماتی را که این موسسۀ حسابرسی بین المللی فراهم می آورد گسترش دهد.

پی دبلیو سی سوئیس و شراکت با تیم حسابرسی قرارداد هوشمند ِ ChainSecurity:
 پی دبلیو سی سوئیس و شراکت با تیم حسابرسی قرارداد هوشمند ِ ChainSecurity:
اِیدرین زمودزینسکی 
موسسۀ حسابرسی هوشیارممیز
ترجمۀ:ستارشکری
تیم حسابرسی قرارداد هوشمند ِ Chain Security با شعبۀ سوئیس موسسۀ حسابرسی عضو جهار موسسۀ بزرگ،پی دبلیو سی، شریک شد تا خدماتی را که این موسسۀ حسابرسی بین المللی فراهم می آورد گسترش دهد.
یک سخنگوی موسسۀ پی دبلیو سی،در ایمیلی که به Cointelegraph  ارسال نمود توضیح داد که اکتسابی صورت نگرفته است و چند تیم ازChainsecurity  به موسسه ملحق شدند.
دست در دست
طبق ارائۀ خبری ِ منتشر شده توسط موسسه در تاریخ 5 ژانویه، پی دبلیو سی امید دارد، به همراه ِ ChainSecurity، مبدل به "راهبری بین المللی در زمینۀ حسابرسی ِ قرارداد های هوشمند شود".رئیس ِپی دبلیو سی سوئیس و اروپا و شریک حسابرسی ِ ریسک، اندریاس اِشباخ("Andrias Eschbach")  در ایمیلی به Cointelegraph  ابرازداشته است که:
"تیمِ ChainSecurity، به عنوان بخشی تفکیک ناپذیر ازپی دبلیو سی سوئیس، متمرکز برشتاب بخشیدن به حسابرسی های زنجیرۀ بلوکی پی دبلیوسی سوئیس خواهد بود که این شامل حسابرسی های فنّیِ قراردادهای هوشمند و سکّو های زنجیرۀ بلوکی و همینطور خدمات مصون سازی در برابر ریسک برای مشتریانی که از دارایی های رمزی برخوردارند می شود".
مدیر پی دبلیو سی و راهبر تیم ارتباطات خارجی،"Konradin Krieger:کنرادین کریگر"، ضمنا برای کوین تلگراف توضیح داد که هیچ "اکتساب" واقعی ای در این فرایندها در کارنبوده است.او توضیح داد که" تیم های  اصلی ِ ارائه و توسعه از ChainSecurity  به پی دبلیو سی سوئیس ملحق شدند".
کریگر به این نکته اشاره نمود که ماتیاس اِگلی" رئیس عملیاتی ارشد(COO) و "هیوبرت ریتزدورف" ، رئیس ارشد فناوری اطلاعات(CTO)، با هم،راهبرِتیم اطمینان دهی ِ اسمارت کانترکت  شرکت خواهند بود. او همچنین اظهار داشت:
"ما انتظار داریم تقاضای بازار به موازات معمول تر شدن زنجیرۀ بلوکی و عملکرد جدید تیمِ Chain Security، به سرعت افزایش یابد ما بسیار مشغول سرمایه گذاری در تقویت قابلیت هایمان در خصوص زنجیرۀ بلوکی به روشی هستیم که از بازار کنونی جلوتر است. ما به رشد دادن تیم برای مهیای این نیاز ها بودن بر مبنای چگونگیِ پیشرفت بازار ادامه خواهیم داد".
هنگامی که این سئوال از وی مطرح شد که چگونه افراد با قابلیت توسط پی دبلیو سی استخدام می شوند، کریگر توضیح داد که مشتریان موسسه نیازمند ترکیبی ازمهارت های فنّی و قانونی هستند که بشود توسط ترکیب کردن دو شرکت ارائه شود.اوگفت:
"در حالی که Chain Security  پیشتر از این تنها قادر بود مهارت های فنّی ارائه دهد،این شرکت در ارتباط با پی دبلیو سی سوئیس می تواند خدمات هماهنگ تر و مفیدتری به مشتریانشان ارائه دهد.[...] قابلیت های گستردۀ پی دبلیو سی پیرامون دغدغه های قانونگذاری که طیفی ازحریم خصوصیِ داده ها تا پیروی از KYC  و AML را در بر می گیرد، به این شرکت ادغام شده این اجازه را می دهد که خدمات گسترده تر و جامع تری را ارائه دهند".
تیم
طبق اطلاعات درج شده در تارنمای رسمی ِ Chain Security، این شرکت از آزمایشگاه امنیت زنجیرۀ بلوکی از مرکز ICE دانشگاه زوریخ ITH جدا شده و مبلغ 1 میلیارد دلار پول را تا به حال از پروژه های زنجیرۀ بلوکیِ بزرگ به دست آورده است.این تیم متشکل از دکترها و فارغ التحصیلانی از ETH  زوریخ است که در امنیت سایبری، تحلیل برنامه ها، و یادگیری توسط ماشین تبحر دارند.
طبق اطلاعات بدست آمده ازاین کنفرانس مطبوعاتی،ChainSecurity، با بیش از75 شرکتی که در زمینۀ زنجیرۀ بلوکی فعالیت می کردند همکاری داشته است.آنطور که Cointelegraph درماه ژانویه گزارش نمود تیم همچنین یک مورد آسیب پذیری امنیتی را دربروز رسانی ِ "اِتریوم:Ethereum" کشف نمود.این کشف منجر به آن شد که توسعه دهندگان راه دشوار پیش پای خود را به تعویق بیاندازند واز اضافه شدن آسیب به زنجیرۀ بلوکی جلوگیری نمایند.
وعدۀ قراردادهای هوشمند
قراردادهای هوشمند در حال حاضر شاهد پذیرش های متعدد تر و انتظارات هماره-در حال رشد در خصوص ِ پتانسیل شان هستند.ماه گذشته،معاونت محصولات زنجیرۀ بلوکی، در رویدادغول توزیع بلیط یعنی “Ticketmaster”،در خصوص ارزشی که قرارداد های هوشمند می توانند برای صنعت صدور بلیط فراهم بیاورند به مباحثه پرداخت.او در آن زمان به این نکته اشاره کرد که موسسه اش در نظر دارد از 400 تا 500 میلیون بلیط هوشمند مبتنی بر قرارداد پشتیبانی به عمل بیاورد.
با تمام این اوصاف،با توجه به اوضاع فجیع متعاقب یک قرارداد اشتباه احتمالی،توجه معتنابهی به امنیت چنین قراردادهایی مبذول داشته می شود.مثالی معروف از این دست، دزدی ِ DAO در ژوئن 2016 بود که حدود 60 میلیون دلار-به دارایی رمزی- از یک شکاف آسیب پذیرانه در یک قرارداد هوشمند دزدیده شد.
---------------------------------------------پایان-------------------------------------------------



منبعموسسه حسابرسی هوشیار ممیز
تگ ها
حسابداریحسابرسی