دسته بندی
حسابداریعلمی

دلایلی برای در نظر داشتن ِبرون سپاری در سال 2020

مترجم:ستار شکری

زمان انتشار مطلب : یک شنبه, 4 اسفند 1398

برون سپاری رویه ای رو به رشد با مزایای ظاهرا بی شمار است.به صورت نوعی،مسئولیت هایی از قبیل حسابداری و تصمیم گیری مالی، بازاریابی و برنامه ریزی از جملۀ اولین مواردی هستند که کسب و کار ها تصمیم به برون سپاری شان می گیرند. با سپردن ِ این کارها به متخصّصان، کسب و کار شما نه تنها قادر خواهد بود در پول ،بلکه در زمان هم صرفه جویی کند؛زمانی که می تواند صرفِ پیشرفت در سایر اهداف کسب و کار شود.

دلایلی برای در نظر داشتن ِبرون سپاری در سال 2020
دلایلی برای در نظر داشتن ِبرون سپاری در سال 2020
برون سپاری رویه ای رو به رشد با مزایای ظاهرا بی شمار است.به صورت نوعی،مسئولیت هایی از قبیل حسابداری و تصمیم گیری مالی، بازاریابی و برنامه ریزی از جملۀ اولین مواردی هستند که کسب و کار ها تصمیم به برون سپاری شان می گیرند. با سپردن ِ این کارها به متخصّصان، کسب و کار شما نه تنها قادر خواهد بود در پول ،بلکه در زمان هم صرفه جویی کند؛زمانی که می تواند صرفِ پیشرفت در سایر اهداف کسب و کار شود.
16 ژانویۀ 2020
نوشتۀ:وینی فیشر  رئیس اجرایی ارشد،"فولی اکاونتبل"(Fully Accountable)
ترجمۀ:ستارشکری
با شروع یک سال جدید،کسب و کارهای بیشماری به ارزیابی مجدد استراتژی هایشان و رویکرد عملیاتی عمومی شان خواهند پرداخت. در حالی که بعضی از این کسب و کارها انتخاب خواهند کرد که تغییرات و تعدیلات بهسازانۀ درون سازمانی اندکی داشته باشند در حالی که سایرین تصمیم به برون سپاریِ بسیاری از عملیاتشان را برون سپاری نمایند و تبدیل به متخصصان درزمینه های خاصی با مهارت های خاص شوند.
برون سپاری، رویه ای رو به رشد با مزایایی ظاهرا بی شمار است.به صورت نوعی، مسئولیت هایی از قبیل حسابداری و تصمیم گیری مالی،بازاریابی و برنامه ریزی جزو اولین مواردی هستند که کسب و کارها تصمیم به برون سپاری شان می گیرند.با تخصیص ِ این کارها به متخصّصان، کسب و کار شما قادر خواهد بود نه تنها در پول بلکه در زمان نیزصرفه جویی نمایند؛زمانی که می توان ازآن برای توسعۀ سایراهداف کسب و کاراستفاده کرد.
اگر هرگز پیشتر برون سپاری نکرده باشید،احتمالا سئوال های بسیاری درذهن دارید.مثلا این سئوال که هزینۀ نوعی برون سپاری چقدر است؟مزایای اولیۀ برون سپاری چیست؟کسب و کار شما چگونه می تواند دارای یک شریک در برون سپاری باشد که پتانسیل کامل سازمان را بهینه سازی کند؟
در این مقاله ما به مهمترین نکاتی که باید در سال 2020 بدانید می پردازیم. با درک ِاین که چرا کسب و کارها از هرنوع سالیانه این تصمیم حیاتی رااتخاذ می کنند، شما قادر خواهید بودبه شکلی اطمینان بخش برای کسب و کارتان برنامه ریزی نمایید.
یاد بگیرید چگونه دفاتررا به شکل دلخواه از مشتریانتان دریافت کنید
اگر امور مالیاتی ِکسب و کارها را انجام می دهید،جسته و گریخته با وجود یا فقدان دفاتر مواجه خواهید شد. ما به شما نشان خواهیم داد چگونه تشخیص دهید زمان در دست گرفتن کنترل معزل عزل دفتر داری را در دست گرفته راه حل های درون سازمانی و برون سازمانی را بیابید و آن گفتگوهای دشوار را با مشتریان آغاز کنید.
مزایای برون سپاری
کسب و کارها برای صرفه جویی در پول به برون سپاری روی می آورند.در واقع، مطابق تحقیقات اخیر، 59 درصد کسب و کارها برون سپاری را برای کاهش هزینه هایشان انتخاب می کنند.دلایل نسبتا اندکی برای دلیل اثربخشی هزینۀ بعضی عملکردهای خاص کسب و کار وجود دارد.نه تنها شریک برون سپاری شما از مجرای یک اقتصاد برخوردار از مقیاس عملکرد خواهد داشت(بدین معنا که اجازه می دهد کالاها و خدمات را با تخفیف دریافت نمایید)، بلکه زیرساخت ِ لازم برای کمک به عملکرد ِ کارامدتر کسب و کارتان را مستقر می سازد.ضمنا، کسب و کارتان ممکن است خود را در وضعیتی بیابد که نیازمند ِ" کسری" از خدمات خاص است بدون انجام تعهدی کامل. در پاسخ مسئولان ارشد مالی ِ کسری یا سایر خدمات به شدت در عصر دیجیتالی فراگیر شده اند.
ضمنا، کسب و کارها به دنبال برون سپاری  به منظور ِ دسترسی به سیستم ها ساختارها و فناوری های جدید است.
کسب و کارها همچنین برای دستیابی به حضور متخصصان دست به برون سپاری می زنند.صرف نظر از این که یک صاحب کسب و کارچقدر هوشمند یا دانشمند ممکن است باشد، به طرزی باورنکردنی غیر محتمل است که آنها به خوبی ِ یک متخصص خبره بتواند همه کارها را درست انجام دهد.در واقع طبق اطلاعات دیلویت، دو مورد از عمده ترین دلایل برای برون سپاری شامل عملکرد پیشرفت یافته(62 در صدی) و اشتباهات کاهش یافته(53 درصدی)می شود! از آنجا که تنها کسری از صاحبان کسب و کار تجربۀ حسابداری یا مالی دارند، این عملکرد ها اغلب جزو اولین موارد برای برون سپاری هستند.
ضمنا، کسب و کارها به دنبال برون سپاری به منظور دسترسی به سیستم ها، ساختارها و فناوری های جدید می باشند. همه پرسی مذکورنشان داد که 51 درصد از کسب و کارها برون سپاری را برای دسترسی به فناوری های جدید برون سپاری می کنند. بالاخص در دنیای حسابداری ِ دیجیتالی، 93 درصد  از کسب و کارها امید دارند که فناوری های ابری را با رویه های حسابداری ادغام کنند. با کار کردن با سیستم ابری و سایر ابزارهای تجارت الکترونیکی ، کسب و کارها می توانند به شکل کارامدتری عملکرد داشته باشند و  اطلاعات تصمیم گیریِ بسیار حساس از هر جایی در جهان دسترسی قابل دسترس شوند.
مسئولیت های عموما برون سپاری شده
حسابداری و امور مالی اغلب در زمرۀ اولین مجموعۀ وظایفی هستند که باید برون سپاری شوند. این کارها که مستلزم ِتوجهی معتنا به به جزئیات و تخصص ها هستند، می توانند به کسب و کار ها کمک کنند از خودشان در برابر ِ شوک های مالی و قانونی محافظت نمایند و در عین حال روش های مبتکرانه ای برای بهسازی ِ عامل اصلی شان بیابند. یک حسابدار برون سپاری شده می تواند کمک کند تا کسب و کارتان دفاترتان را سازمان دهی یا سازمان دهی مجدد نمایید، مالیاتش را آماده سازید، گزارش های مالی فرضی تان را ایجاد نمایید، یک سکوی تجارت الکترونیکی مستقر سازید و بسیاری موارد دیگر.
 
یک همه پرسی خدمات حسابداری مشتریان(CAS)، نشان داد که حدود 80 درصد از کل  کسب و کارها تمایل دارند حسابدار برون سپاری شدۀ شان را به کسب و کار دیگری ارجاع دهند.با این وجود حسابداری تنها رشته ای نیست که در آن کسب و کارها از برون سپاری شرکایشان راضی هستند.فرایند های قانونی،بهسازی ِ نرم افزارها، بازاریابی و فرایندهای پرداخت نیز، همگی با مرتب برون سپاری می شوند.حتی بسیاری از 500 شرکت برتر ایالات متحده از نظر درآمد زایی تصمیم شان مبنی بر  برون سپاری را اتخاذ خواهند نمود.
تصمیم گیری برای برون سپاری
طبیعتا، این مسئله که آیا کسب و کارتان باید برای برون سپاری تصمیم بگیرد یا نه منوط به عوامل بسیاری خواهد بود.هنگامی که می خواهید در این مورد دست به تصمیم گیری بزنید، نیاز خواهید داشت با چارچوبی یکپارچه که پاسخگوی هزینه ههای فرصت های از دست رفته است این کار را انجام دهید.
فرض کنید که مسئولیت های حسابداری کسب و کارتان مستلزم ِ 100 ساعت کار در هر ماه است.اگر هر ساعت کار را با ارزش ِ 40 دلار(یا هر قیمتی که خود مناسب می دانید) فرض کنیم، این به معنای آن خواهد بود که جمع هزینه های حسابداری ِ کسب و کارتان بالغ بر 4000 دلار(48000 دلار در سال) خواهد بود.با این وجود در صورتی که کسب و کارِ شما بتواند 50 دلاردرآمد برای هر ساعت عملیاتی ای که به دست ی آورد ایجاد نماید، این بدان معنا است که 5000 دلار در ماه(60000 دلار در سال) در جریانات وجوه نقدِ مثبت از دست می دهید.
در چنین وضعیتی که انتخاب ها مساوی هستند، تصمیم گیری برای برون سپاریدر بدو امر یک تاثیر سالیانۀ 12000 دلاری بر عامل اصلی معادله تان خواهد گذاشت.هنگامی که عواملی از قبیل  کسورات مالیات اضافه شده و رویه های مالی ِ بهتر مورد پاسخگویی قرار می گیرند،مبلغی که کسب و کارتان می تواند با یک حسابدار برون سپاری شده صرفه جویی کند حتی بیشتر هم خواهد بود.
در حالی که این وضعیت مبتنی برفرضیه مشخصا ساده سازی شده است، نشان دهندۀ آن است که مزایای مالی ِ برون سپاری ممکن است حتی بیشتر از حدس اولیۀ شما بوده باشد.کسب و کار شما، صرف نظر از اندازه اش،تنها شمار محدودی از منابع را دارد-بهترین منافع شما را برای استفاده از این منابع به کارا ترین وجه ممکنی که اصولا بتوانید برآورده می سازد.
یافتن شریک برون سپاریِ کامل
با گزینه های بیشماربرون سپاری قابل دسترس برای انتخاب، ممکن است دشوار باشد که بدانیم جستجو را از کجا شروع کنید.خوشبختانه، عصر دیجیتال یافتن حسابداران ِ برون سپاری شده، مسئولان مالی ارشدِ کسری را آسان می سازد و هرگونه کمک های برون سپاری شده ای که احتمالا به آنها نیاز داشته باشید را برایتان فراهم می سازد.
هنگام ِ مقایسۀ شرکای بالقوه، مطمئن باشید که یک مصاحبۀ اولیه را انجام می دهید.درخصوصِ شرایط موسسه،تجارب و سایر جزئیات با اهمیت سئوال نمایید.خدماتی را که موسسه ارائه می دهد را شناسایی نمایید و ببینید آیا تخفیفی برای در یک مجموعه گنجاندن خدمات مختلف در یک  بستۀ واحد(بسیار شخصی سازی شده) وجود دارد یا نه. فناوری ِ جدید دسترسی به موسسات برون سپاری شدۀ بیشمار که احتمالا در ایالات یا حتی کشور های مختلف واقع شده اند را آسان می کند.
سال 2020، سالی عالی برای برون سپاری ِ نیاز های حسابداری ِکسب و کارتان یا سایرمسئولیت های متعددتان است.برون سپاری می تواند کمک کند کسب و کارتان دسترسی به مهارت ها پیدا کند، از منابعش به شکلی کارامدتراستفاده نماید و درنهایت عامل اصلی آن را بهسازی نماید. چه به دنبال  حسابدار دیجیتال باشید چه شخص دیگری، ممکن است بخواهید برون سپاری را مد نظر قرار دهید و به این مزایایِ واقعا خواستنی دست پیدا کنید.
----------------------------------------------پایان-------------------------------------------------

منبعموسسه حسابرسی هوشیار ممیز
تگ ها
حسابداری