دسته بندی
حسابداریحسابرسیعلمی

چگونگی کاهش ریسکِ حسابرسی توسط IRS:

مترجم: ستارشکری

زمان انتشار مطلب : یک شنبه, 10 فروردين 1399

احتمال این که خدمات عایدات داخلی (IRS) اظهارنامه مالیاتی شما را حسابرسی کند بسیار ضعیف است.اما چرا بخواهیم ریسک کنیم؟ اگرنسبت به خطوط قرمزی که باعث می شود مامور مالیاتی" ابروهایش را بالا بیاندازد" آگاهی داشته باشیم، همان احتمال خفیفی را که سبب می شود نگاهی دقیق تر به فرم 1040 شما بیاندازد را کاهش می دهید.

چگونگی کاهش ریسکِ حسابرسی توسط IRS:
چگونگی کاهش ریسکِ حسابرسی توسط IRS:
عبور نکردن از خطوط قرمز زیر در اظهارنامه مالیاتی تان
نوشتۀ:جان وگِنِر 
18  فوریۀ 2020
موسسۀ حسابرسی هوشیار ممیز
ترجمۀ ستارشکری

احتمال این که خدمات عایدات داخلی (IRS) اظهارنامه مالیاتی شما را حسابرسی کند بسیار ضعیف است.اما چرا بخواهیم ریسک کنیم؟ اگرنسبت به خطوط قرمزی  که باعث می شود مامور مالیاتی" ابروهایش را بالا بیاندازد" آگاهی داشته باشیم، همان احتمال خفیفی را که سبب می شود نگاهی دقیق تر به فرم 1040 شما بیاندازد را کاهش می دهید.
IRS، تقریبا 892000 مورد اظهارنامه مالیاتی شخصی را در طول سال تقویمی 2017  حسابرسی کرد یعنی آخرین اطلاعات قابل دسترسی.این تنها 0.6 % از 150 میلیون اظهارنامه های شخصی ای است که در آن سال بایگانی شده اند.ضمنا حسابرسی همیشه هم امر دردناکی نیست.حدود 25000 مورد از این حسابرسی های اظهارنامه های شخصی منجر به استرداد مبالغ اضافی به حساب پرداخت کنندگان مالیات رفت.
بیشترحسابرسی ها از طریق نامه نگاری انجام می شوند:IRS در خصوص اشتباه بودن موردی شک می کند و نامه ای ارسال می کند و مشکل را توضیح می دهد یا در خواست اطلاعات تفصیلی تری می دهد.
(IRS هرگز روال حسابرسی را  از طریق تلفن انجام نمی دهد.اگر کسی از طریق تلفن شما را به حسابرسی تهدید کرد آگاه باشید که قضیه کلاهبرداری است).IRS حدود 20 درصد از حسابرسی های اظهارنامه های مالیاتی شخصی را شخصا انجام می دهد.
اگر چه احتمال یک حسابرسی بسیار پایین است،اما بیشتر افراد ترجیح می دهند درگیر آن نشوند.ذیلا، بخشی از عمده ترین دلایلی را که  موجب می شود   IRS اظهارنامه های مالیاتی را برای حسابرسی انتخاب کند از نظر می گذرانید:
اشتباهات ساده اما بزرگ 
IRS در واقع ریاضیات شما را چک می کند.همچنین رونوشتی از فرم های مالیاتی شما را از کارمندان بانک ها و سایر موسسات مالیاتی دریافت می کند.اگردرآمد خود را به صورت صحیح جمع نکنید یا مقدار نادرستی از فرم W-2 نوشته باشید از این سازمان با شما تماس گرفته می شود.همچنین در صورت غفلت در پیوست نمودن یک فرم W-2،1099 یا سایرهشدارهای مالیاتی از اشخاص ثالث با IRS سروکارخواهید داشت."Scott Irick"،مدیر بخش بررسیِ IRS می گوید" این عمومی ترین هشداری است که ارسال می شود".
از لحاظ فنی و به معنای واقعی کلمه این هشدارها حسابرسی نیستند بلکه روشی برای احراز اطمینان نسبت به این هستند که اظهارنامه مالیاتی تان را در وضعیت دور از دغدغه قرار دهید. آنها را از دست ندهید.
مقادیر معتنابه پول
برای اظهارنامه هایی که طی سال تقویمی 2017 بایگانی شده اند، IRS ، 3.2% ازکلِّ اظهارنامه های شخصی را با درآمد های بیشتر از13 میلیون دلار در مقایسه با 0.6% کل اظهارنامه های شخصی حسابرسی کرد.سراغ اظهارنامه های با درآمد بالا رفتن برای IRS امری منطقی است چون آن اظهارنامه ها معمولا پیچیده ترین هستند و در معرض اشتباهات بیشتری می باشند.
جای تعجب ندارد که افرادی که درآمدهای کمتر از 25000 دلار دارند،ریسک بسیار پایین تری نسبت به میلیونرها برای حسابرسی شدن دارند.اگر درآمد اندکی دارید و مورد حسابرسی هم قرار می گیرید،می توانید یک "کلینیک پرداخت کنندگان مالیاتی با درآمد پایین" بیابید که بتواند نمایندۀ شما در برابر IRS در دادگاه ها برای حسابرسی ها،فرجام خواهی ها و سایر مباحث مالیاتی باشد.خدمات آنها یا عاری از هزینه یا با هزینه ای اندک است.
تا ضرب العجل15 آوریل برای بایگانی، بروزرسانی های مالیاتی هفته ای و منابع مفید را جستجو کنید
کسورات بالا
ممکن است وسوسه شوید حجم کسوراتتان را ازدیاد بخشید اما اگر موفق نشدید می توانید خودتان شخصا اقدام کنید.به عنوان مثال بعضی افراد واقعا نیمی از پول شان را به خیریه ها می دهند اما این افراد نادر هستند و مسلما به قدر کافی نادر هستند که IRS بخواهد سراغشان برود.
به وضعی مشابه، IRS  به میانگین ِکسورات کسب و کار نگاه دارد که از طریق عمل برای ردیابیِ کسورات مشکوک انجام می شود.اگر می دانید که کسب و کار کوچکتان کسورات بسیار بالا به شکل غیر معمول خواهید داشت مثلا 20 درصد بالاتر ازمیانگین متعارف در حرفه تان،ممکن است IRS از شما بخواهد برای هزینه هایتان مدرک ارائه دهید.اگر می دانید که کسورات بسیار بالایی در حد غیر معمول خواهید داشت،برای هزینه سفر از ثبت مناسب اطلاعاتتان اطمینان حاصل نمایید.
واقعیت آن است که IRS بعضی اظهارنامه ها را به صورت اتفاقی(رندم) حسابرسی می کند.این سازمان از اطلاعاتی که به دست می آورد برای تنظیم برنامه های نظارتیِ رایانه ای اش استفاده می کند.اگر اظهارنامۀتان به صورت رندوم انتخاب شده است ممکن است هیچ موردی را برای آن متعهد نباشید.آیریک می گوید"ما همیشه در حال پالایش فیلتر هایمان هستیم".
کسب و کار شما واقعا یک سرگرمی است
اگر صاحب کسب و کار کوچکی هستید، می توانید هزینۀ بسیاری وسایلی را که برای ایجاد درآمد از آنها استفاده می کنید کسر نمایید.مثلا،اگر نجار هستید و تختۀ آشپزخانه می فروشید،می توانید هزینۀ ارّه،سنباده و چوب را کسر نمایید.اگر ساختن تختۀ آشپزخانه تنها سرگرمی تان در ایام بازنشستگی را تشکیل می دهد،نمی توانید هیچ یک از هزینه های نجاری تان را کسرکنید.
یکی از تست هایی که IRS برای تعیین این که آیا شما صاحب کسب و کار هستید یا سرگرمی به عمل می آورد آن است که آیا اصولا پولی در آورده اید یا خیر.کافی است سه سال پیاپی ضرر گزارش کنید تا IRS شک کند که شما صاحب یک سرگرمی ضررده هستید نه یک کسب و کار ضررده.
IRS برای تست کردن این که آیا کسب و کار شما واقعا کسب و کار است یا نه خواهد خواست که تشخیص دهد آیا موارد ثبتی شما کامل و دقیق است،آیا برای امرار معاش به آن متکی هستید یا نه  و این که آیا ضررهای شما فراتر از کنترل تان بوده است یا نه.می توانید فهرست کامل ملاحضاتی را که IRS در این زمینه به عمل می آورد درتارنمای IRS.com مطالعه نمایید.به خاطر داشته باشید که IRS در خصوص کسب و کارها بر مبنایی مورد به مورد عمل می کند.
----------------------------------------------پایان-------------------------------------------------
 

منبعموسسه حسابرسی هوشیار ممیز
تگ ها
حسابداریحسابرسی