دسته بندی
حسابداریعلمی

مشاهیر حسابداری -جول استنلی دمسکی

تهیه کننده :زهراکثیری

زمان انتشار مطلب : سه شنبه, 30 ارديبهشت 1399

جول استنلی دمسکی محقق برجسته که به خاطر خلاقیت و صلاحیت تحقیقاتش در سیسمهای اطلاعات حسابداری شهرت دارد

مشاهیر حسابداری -جول استنلی دمسکی

جول استنلی دمسکی

صاحب نظر در سیستمهای اطلاعات حسابداری

پروفسور هورنگرن در مراسم انتخاب دمسکی در تالار مشاهیر حسابداری در سال 2000 بیان می کند :من دمسکی را از 1963 می شناسم ،زمانی که دانشجوی ممتاز مقطع دکتری در دانشگاه شیکاگو بود. اوایل دهه 60 سالهایی پر هیجان برای دوره ی دکتری آن دانشگاه محسوب می شود چرا که در میان دانشجویان حسابداری و مالی آن دانشگاه افراد زیادی بودند که فعالیتهای چشمگیری در جهت ارتقای رویه ها و ادبیات حکیمانه به انجام رساندند،از جمله دمسکی ،بیور ،بال،براون ،واتس،مایک جنسن ،رل  و اسکولز من شاهد بوده ام که جول دمسکی چگونه از سطح یک دانشجوی روشن و پیشرو به پژو هشگری برجسته در زمینه کاربرد اقتصاد اطلاعات وتئوری نمایندگی در حسابداری در کل جهان تبدیل شد و رشد کرد .. دمسکی تنها پژو هشگری عالی رتبه نیست ، بلکه معلمی به معنای کامل است و وجودش برای هر دانشگاهی یک گنجینه محسوب می شود .او دارای مجموعه ای از مهارتهای دانشگاهی است که قادر است سطح دوره تحصیلی در دانشگاه را بالا برد. من و جول در دانشگاه استانفورد به مدت 18 سال در کنار هم بوده ایم تا 1985 که دمسکی به بیل منتقل شد

جول استنلی دمسکی محقق برجسته که به خاطر خلاقیت و صلاحیت تحقیقاتش در سیسمهای اطلاعات حسابداری شهرت دارد  و طی سه دهه نقش رهبری تحقیقات حسابداری را به عهده داشته است ،در سال 1940 در استورجیس میشیگان به دنیا امد او دومین فرزند از پنج فرزند جورج و آتالیا دمسکی بود هم مادر و هم پدر در امر تحصیل او پافشاری می کردند. در اوایل دهه 1940خانواده او به پینکانینگ میشگان مهاجرت کردنداو سالهای اولیه زندگی خود را در آنجا گذراندو همانجا بود که پدرش یک شرکت تولیدی کوچک را پایه ریزی کرد.

علایق شخصی و کارخانه تولیدی پدر دمسکی اورا به تحصیل در رشته مهندسی صنایع در دانشگاه میشیگان سوق داد. اما جول پس از فارغ التحصیلی دریافت که رشته تحصیلی اش نمی تواند در پیشرفت او در شغل پدری مناسب باشد.لذا پس از فارغ التحصیلی از رشته مهندسی در دانشگاه میشیگان باقی ماند و در رشته مدیریت ثبت نام کرد و در این دوران بود که با ویلیام پاتون آشنا شد و از محضر استادانی چون استفان ای زف و ساموئل آر هپ ورث بهره برد کسانی که علاقه به حسابداری را در اوبر افروختند و او را تشویق به تحصیل در مقطح دکتری حسابداری کردند. 


منبعموسسه حسابرسی هوشیار ممیز
تگ ها
حسابداریمشاهیر حسابداری