دسته بندی
حسابداریعلمی

مشاهیر حسابداری -دیوید سالومونز

تهیه کننده :زهراکثیری

زمان انتشار مطلب : یک شنبه, 18 خرداد 1399

دیوید سالومونز در 1912 میلادی در لندن به دنیا آمد. او یکی از 4 فرزند خانواده ای نسبتاً ثروتمند بود.پدرش به بازرگانی اشتغال داشت و بعد مدیر کارخانه سازنده موتور سیکلت شد.به منظور گذارندن تحصیلات ابتدایی به مدرسه پسرانه هاکنی دونز رفت و در سن 16 سالگی وارد دانشکده اقتصاد لندن شد.

مشاهیر حسابداری -دیوید سالومونز
دیوید سالومونز
دیوید سالومونز در 1912 میلادی در لندن به دنیا آمد. او یکی از 4 فرزند خانواده ای نسبتاً ثروتمند بود.پدرش به بازرگانی اشتغال داشت و بعد مدیر کارخانه سازنده موتور سیکلت شد.به منظور گذارندن تحصیلات ابتدایی به مدرسه پسرانه هاکنی دونز رفت و در سن 16 سالگی وارد دانشکده اقتصاد لندن شد. در 1932 با رتبه عالی لیسانس خود را دریافت کرد. پس از فارغ التحصیلی با پرداخت یک شهریه 300 گینی به عنوان کارآموز وارد شرکت دیکنشن شد و یک دوره سه ساله طاقت فرسا را جهت اخذ گواهی حسابدار رسمی با موفقیت به پایان رساندو در سال 1936حسابدار رسمی شد.تا 1939 در یک شرکت معتبر حسابداری اشتغال داشت و هنگام شروع جنگ جهانی دوم داوطلبانه به ارتش سلطنتی پیوست ودر عملیات جنگی شمال افریقا و شکست ارتش سلطنتی پیوست ودر عملیات جنگی شمال آفریقا وشکست ارتش در توبروک در ژوئن 1942 به همراه سی هزار سرباز دیگر اسیر شد و به ایتالیا و سپس آلمان فرستاده شد.در اردوگاه اسرا کار تدریس را شروع کرد و به آموزش حسابداری و اقتصاد به سایر اسرا پرداخت.در 1945 با درجه کاپیتانی آزاد شد و پس از ترک ارتش به شرکتی که قبلا در آن اشتغال داشت در لندن بازگشت.
دیوید سالومونز نمونه ای واقعی از یک استاد حسابداری بین المللی است. او در کشورهای زیادی تدریس داشته است و کتابهای او نیز در کشورهای متعددی منتشر و تدریس شده است.تقریباً در همه جای دنیا دانشجو داشته و تحقیقات و نوشته هایش تاثیر مهمی بر حرفه ،در کشورهای مختلف برجا گذاشته است . او تنها استادی است که در  دو سازمان حسابداری دانشگاهی مهم در دوسوی اقیانوس اطلس یکی در انگلستان و دیگری در ایالات متحده امریکا ریاست کرده است.
مشارکت مهم سالومونز در ادبیات حسابداران مدیریت حرفه ای با مقاله (عملکرد واحد های سازمانی )منتج به دریافت جایزه از بنیاد تحقیقات مدیران مالی در 1965 گردید. او نویسنده مقالات و کتابهای مهمی در تئوری حسابداری ،استاندارد گذاری ،مدیریت حسابداری و آموزش آن و مشاور پرطرفدار انجمنهای حرفه ای حسابداری و نهادهای استانداردگذار بوده است.

منبعموسسه حسابرسی هوشیار ممیز
تگ ها
حسابداریمشاهیر حسابداری