مقالات و تازه ها صفحه اول

پنج شنبه, 6 ارديبهشت 1403 | Thursday, April 25, 2024





 
دسته بندی

2020-فرصت ها و چالش ها

مترجم:ستار شکری

زمان انتشار مطلب : سه شنبه, 17 دي 1398

رئیس هیئت استاندارد های حسابداری بین المللی(هیئت)،"هانس هوگروورست" ،سخنرانی گشایش کنفرانس را ،در مجمع سالیانه استاندارد گذاران حسابداری در سطح جهان- یعنی "World Standard-setters Conference" ارائه داد.وی از استاندارد گذاران خواست خود را برای کمک از طریق نظردهی برای مشاوره های مهمی که از سوی هیئت در راه است ،آماده کند

2020-فرصت ها و چالش ها

2020-فرصت ها و چالش ها
تاریخ:30 سپتامبر 2019
مکان:کنفرانس استانداردگذاران جهان،لندن
ترجمه:ستارشکری
رئیس هیئت استاندارد های حسابداری بین المللی(هیئت)،"هانس هوگروورست" ،سخنرانی گشایش کنفرانس را ،در مجمع سالیانه استاندارد گذاران حسابداری در سطح جهان- یعنی "World Standard-setters Conference" ارائه داد.وی از استاندارد گذاران خواست خود را برای کمک از طریق نظردهی برای مشاوره های مهمی که از سوی هیئت در راه است ،آماده کند.
همکاران ِ استاندارد گذار من.اجازه دهید با قدردانی از همه شما برای شرکت در کنفرانس بین المللی استاندارد گذاران آغاز کنم.بسیاری از شما از فواصل دور سفر کرده، خود را به اینجا رسانده اید. از این که شما را در کنار خود حس می کنیم خوشحال هستیم و از هیچ کوششی برای پربار کردن سفرتان، به بهترین وجه، دریغ نمی کنیم.
این هشتمین مرتبه ای است که در این کنفرانس سخنرانی می کنم.هنوز اولین جلسه مان را در سال 2011 به یاد دارم زمانی که چهره های آشنای بسیار اندکی را در این سالن می شناختم. از آن زمان بخت با من یار بوده است که توانسته ام از نزدیک با بسیاری از شما کارکنم. ما، در سکوهای مشترک بسیاری که موفق به ملاقات شده ایم کارهای بزرگ بسیاری انجام داده ایم.
بر خلاف پی زمینه اصطکاک فزاینده سیاسی-جغرافیایی ای که با آن روبرو بوده ایم که در آن همایش G7 حتی نتوانست به یک بیانیه مشترک برسد، جامعه استاندارد گذار ما، مثالی عالی از موفقیت از طریق گردآوری مردمان از اقصی نقاط جهان برای نیل به آرمانی مشترک، ارائه داد.در جهانی که بخش اعظمی از زیرساخت بین المللی ِ قوانین و توافقات در حال درهم شکستن است، استاندارد های بین المللی ِ حسابداری ِ ما هنوز هم منبعی از ثبات می باشند.ما چیزهای بسیاری برای حس غرور در چنته داریم.
سال 2020، سالی مملو از مشغله خواهد بود-نیازمند یاری تان هستیم
سال 2019، سالی غیرعادی بوده است:درونداد قابل توجهی داشته ایم اما با مشاوره نسبتا اندک.اطمینان دارم این سال برای بسیاری از شما جنبه یک ساعت تنفس به منظور خوش آمد گویی داشته است!با این حال سال 2020 در حال شکل گرفتن به سوی یک سال عظیم است. مسائل بسیاری در حال رخ نمودن هستند و واقعا به کمک شما نیاز خواهیم داشت.نیاز داریم کاملا به شما،دانش و مهارت های بومی تان و قدرت عظیم فکرتان، تکیه کنیم تا راه را ادامه دهیم. در چند سال گذشته کمک چشمگیری به ما ارائه داده اید: از سال 2014، بیش از 1100 نامه پشتیبانی از 75 استاندارد گذار مختلف دریافت کرده ایم. این معادل یک چهارم نامه هایی است که در این دوره دریافت نموده ایم.
موضوع این کنفرانس، تحویل ابزارهایی به شما برای انجام این کاراست.اطلاعات، منابع و روابط شخصی با تیم هایی که این کار را انجام می دهند. فقط به ما بگویید به چه چیزی احتیاج دارید و ما نهایت تلاشمان را برای فراهم کردن آن به عمل خواهیم آورد.
2020 و پس از آن
برنامه کارمان چگونه است؟ حدودا، سال بعد، سه نسخه آزمایشی، دو مطلب مباحثاتی و سه تقاضا برای دیدگاه ها خواهیم داشت.
پس اجازه دهید موارد اولیه ای که بر روی میزهای کارتان قرار خواهد گرفت را به شما معرفی کنم.
صورت های مالی اولیه
بخش زیادی از کار اخیر ما متمرکز بر بهبود کارامدی ِ اطلاع رسانی صورت های مالی بوده است-چیزی که ما دستور"اطلاع رسانی ِ بهتر" می نامیم.جزءِ کلیدی ِ این کار پروژۀ صورت های مالی اولیه(PFS) است و در نظر داریم یک نسخه آزمایشی در این مورد در پایان سال جاری منتشر کنیم.
PFS در کل در خصوص ِ ارائه ساختار و محتوای بهتردر صورت های مالی ِ IFRS  است. این پروژه سه بخش اصلی دارد:
اول، ما به دنبال ِ معرفی ِ "جمع ِفرعی:subtotal" جدید در صورت سود و زیان هستیم. هم فراهم کنندگان و هم سرمایه گذاران مایلند ازسیستم subtotal برای توضیح و درک بهتر عملکرد استفاده نمایند.مهمترین مورد subtotal ی که در نظر داریم، سود عملکرد است.
در مرحله دوم، ما به دنبال بهبودِ انضباط در حوزه معیارهای عملکرد مدیریت(MPM) هستیم.این ها معیارهای عملکردی هستند که توسط مدیریت یک شرکت ایجاد شده اند و نه هیچ موازینی که در استاندارد های IFRS گنجانده شده باشند. سرمایه گذاران به ما گفته اند که MPM  ها می توانند خوب باشند اما استفاده از آنها نیازمند انضباط و شفافیت بیشتری است. بنابراین ما به دنبال  ملزم کردن شرکت ها بهجایگذاری و توضیح ِ  MPM  ها در یادداشتی واحد در صورت های مالی هستیم. این، کار را برای سرمایه گذاران برای یافتن و درک این معیارها و مغایرت گیری با اطلاعات لحاظ شده در ارقام IFRS آسان تر خواهد کرد.
در مرحله سوم ما قصد داریم تفکیک و جدا سازی را بهبود ببخشیم-این برای شرکت هایی است که آیتم های مختلفی را برای تشکیل یک عدد واحد که غیر قابل تجزیه است با هم ادغام می کنند.باز هم،این مورد کار را برای تجزیه و تحلیل اطلاعات توسط سرمایه گذاران آسان می کند.
در صورتی که موفق شویم، صورت های مالی اولیه می توانند نقشی تعیین کننده برای بهبودِ کارامدی اطلاع رسانیِ صورت های مالی برای سرمایه گذاران بازی کنند. و بالخره ما نیز برای همین منظور در اینجا گرد هم آمده ایم. بنابراین واقعا به کمکتان احتیاج داریم. لطفا در این مشاوره شرکت کنید و ذینفعان خودتان را نیز به این کار ترغیب نمایید.
سرقفلی و کاهش ارزش
 مورد بعدی سرقفلی است. این پروژه در واقع برای ارائه اطلاعات بهتر به سرمایه گذاران در خصوص انگیزۀ اکتساب است و اینکه آیا آن انتظارات بعدا هم برآورده می شوند یا نه. برنامه ما عبارتست از انتشار دیدگاه هایمان در یک مطلب مباحثاتی در فوریه.
سرقفلی یکی از دشوارترین موضوعاتی است که ممکن است با آن سروکار پیدا کنیم. بسیاری از ما به شکلی غریزی حس می کنیم که مدل کاهش ارزش ما بسیار بزرگ نیست.با این حال من می پرسم که آیا گزینه های دیگر هیچ بهتر هستند؟ اگر بخواهیم صحبت وینستون چرچیل در مورد آزادی را خلاصه کنیم،آیا این بدترین سیستم ممکن است؟-جدا از تمامی ِ مواردی که امتحان شده اند؟
سرقفلی ،پیش از این بارها و بارها مورد بحث قرار گرفته است بنابراین کلیشه های معروف بسیاری در این مورد وجود دارند. آنچه ما برای این زمان به آن امید داریم، شواهد و دیدگاه های جدید است.تکرار می کنم ما واقعا نیاز داریم افراد مختلف را در این زمینه به کار بگمارید. این فرصت بزرگی برای شکل دادن به این بحث است.
فعالیت های مربوط به مقررات ِمیزانی
در مرحله بعد، با فعالیت های مربوط به مقررات میزانی سروکارداریم. بعضی شرکت ها، به عنوان مثال شرکت های خدمات رفاهی، مشمول ِ مقرراتی هستند که میزان و زمانی را که می توانند هزینه به حساب مشتریانشان بگذارند را تعیین می کند.شرکت ها از مدل های حسابداری ِ مختلف برای گزارشگری ِ تاثیرات ِ این مقررات میزانی استفاده می کنند. با این وجود، اطلاعاتی که اکنون ارائه شده است کامل نیست. بنابراین ما مدل حسابداری ای ارائه داده ایم که اطلاعات مورد نظر سرمایه گذاران در خصوص حقوق و تعهداتشان را بهبود می بخشد.
آیا ما مدل را درست ساخته ایم؟اگر نه، چگونه باید آن را تغییر دهیم؟ ما در نیمه اول سال 2020 ، یک نسخه آزمایشی منتشر خواهیم ساخت.لطفا در این مورد هم مشارکت نمایید.
سایر کارها
من موارد مشاوره ای اصلی، برای سال بعد را  به اجمال بر شمرده ام. اما این همه کاری نیست که باید انجام دهیم. ما همچنین در خصوص "بیانیه روش نظردهی و ارائه تفسیر مدیریت" و همچنین در پیشنهادنامه های بعدی مان در خصوص ِ "کسب و کارهای مرکب تحت کنترل عمومی" که مورد بازنگری قرار گرفته اند به مشاوره خواهیم پرداخت."نظردهی و تفسیر مدیریت" مورد مهم دیگری است چون می تواند کمک کند اطلاعات بهتری را در بخش اولیه گزارش های سالیانه ارائه دهیم.معیار های ESG(محیطی،اجتماعی و راهبری) و دارایی های نامشهود، در حال حاظر سرتیتر ها را پر کرده است و ما بار دیگر فرصت بزرگی برای کمک به سرمایه گذاران برای درک این اطلاعات داریم.
ما همچنین  دیدگاه های شما را در زمینه این که آیا-و تا چه حد- باید استاندارد ِIFRS  برای بنگاه های کوچک و متوسط  را بروز کنیم ، جویا خواهیم شد تا تغییرات را در استاندارد های کامل IFRS منعکس نماییم. نهایتا، مباحثه ای  در مورد دستورکار آیندۀ مان شروع خواهیم کرد- و درزمان ریاست جدید IASB ارائه خواهد شد!
علاوه بر این پروژه ، ما به پشتیبانی ازاجرای استاندارد های جدید و جاری مان خواهیم پرداخت، و با “کمیته تفسیر IFRS"   همکاری خواهیم کرد.در اینجا شما را تشویق به پیگیری ِ کارِ این کمیته و مشارکت در زمانی می کنم که در تصمیمات آزمایشیِ شان طبق دستورکارخود، به مشاوره می پردازند.
اتمام بحث
موارد مذکور ،برای انجام در یک سال بسیار زیاد است.اجازه دهید بار دیگر از شما برای پشتیبانی از حمایت و تشویق  شما تشکر کنم و صحبتم را به اتمام برسانم.آرزوی کنفرانسی خوب را برایتان دارم.
-------------------------------------------------پایان----------------------------------------------

 

مجموعه آموزش های کوتاه ویدئویی

قسمت اول : شناخت و ارزیابی سیستم کنترل های داخلی در سطح سازمان